We denken dat we zelf bepalen waar we ons geld aan uitgeven. Maar helaas...In een wereld vol slimme verleidingstechnieken, van ‘buy-now-pay-later’ tot het bekende ‘nog maar 2 stuks beschikbaar' worden we voortdurend onbewust gestuurd. Het resultaat? Steeds meer consumenten die in de financiële problemen komen en zelden beseffen hoe hun keuzes écht tot stand komen. Consumentenpsycholoog Liza Luesink weet als geen ander hoe dit werkt. Als veelgevraagde stem in het publieke debat over gedrag en geldzaken, laat ze zien welke psychologische mechanismen achter ons koopgedrag schuilgaan. Van ons onrealistische optimisme (“in de toekomst heb ik vast wel geld”) tot de angst om een aanbieding te missen.
Congres op locatie
SchuldInfo Jaarcongres 2025 - 'De kracht van verleiding'
“In de toekomst heb ik wel geld” (en andere denkfouten van ons brein)
Spreker
Liza Luesink, Consumentenpsycholoog - Oprichter gedragsbureau Duwtje - Spreker - Auteur - Gedragsbureau Duwtje
Locatie/zaal
Datum
-
Tijden
-